• +45 5364 1437
  • Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

 

 

Bureau­Bloggen

Tanker om markedsføring, salg og en skarp profil

E-mailmarkedsføring er død. Længe leve e-mailmarkedsføring!


Vi har i mange år brugt Mailchimp til vores nyhedsbrevsudsendelser, men har i dag skiftet til ActiveCampaign. Der er flere gode grunde til, at vi har valgt den tidligere så dominerende platform fra, blandt andet prisen.

Mailchimp har gjort det godt for både os selv i 1437.dk og for vores kunder. Selve programmet er ikke blevet dårligere – nej, tværtimod, for selv om det ikke ligefrem er revolutioner, er der skam kommet nye features til.

Men programmet er blevet dyrere for at få de faciliteter, man skal bruge.

I starten af året besluttede vi derfor at under­søge, om der var andre programmer, der var mere med på beatet, og vi testede en bred vifte af dem. Resultatet blev, at Mailchimp blev overhalet big time af især én konkurrent: ­Active­Campaign. Går du med de samme overvejelser, kan du læse om fordelene ved at skifte til Active­Campaign:

Design og opbygning
Mailchimp har nogle fine skabeloner, men man skal desværre op i de større pakker for at få adgang til dem alle (eller bruge den mere nørdede custom-opsætning). Her giver ActiveCampaign meget større frihed til at opbygge nyhedsbrevet i det design, man ønsker. Der er i øvrigt også mulighed for at skjule indhold på fx mobiltelefoner for overskuelighedens skyld.
 

Omfattende integration
Næsten lige meget, hvilke systemer du bruger i dag, kan de udveksle data med ActiveCampaign via deres integrationer, som de også kalder apps.

Se bare ­active­campaign.com­/apps/ – det betyder, at kunderne i din Shopify­, Prestashop, Woocommerce m.fl. og brugerne i din CRM fra Pipedrive, Salesforce, Asana m.fl. alle kan tale sammen. 

Personificeret indhold
Man kan opsætte regler i nyhedsbrevet, hvor personer, der klikker på specifikke links, bliver tagget med individuelle tags. En webshop, der sælger tøj til begge køn, kan fx tilføje tags til "herretøj", "dametøj", "drengetøj" eller "pigetøj" afhængigt af, hvad der blev klikket på, så den næste kampagne med et modeshow for kvinder kun bliver udsendt til personer, der implicit har vist interesse for dametøj. Alternativt kan det også bare være et personligt afsnit, da man også kan bruge tagging på individuelle afsnit. Og relevante mails mindsker afmeldingsraten.
 

SMS er også muligt
Har du brug for at sende SMS'er på en professionel måde til dine kunder, er det også muligt i ActiveCampaign. Det gælder dog ikke Lite-pakken – træerne vokser trods alt ikke ind i himlen.
 

Løft din åbningsrate
Efter kampagnen er sendt ud, kan du se, hvor mange der har åbnet mailen. Er der stadig uåbnede mails, kan du efter et par dage lave udsendelsen igen, for det kan jo være, at tidspunktet ikke var optimalt. Vi anbefaler også at ændre overskriften, for måske vil dem, der ikke åbnede i første omgang, finde andre budskaber fra din kampagnemail mere interessante. 

Det meste er oversat til dansk
En anke, som vi ofte har hørt fra kunder, er, at Mailchimp udelukkende taler engelsk. Det meste af grænsefladen i ActiveCampaign er oversat til dansk, så man ikke også skal tænke over, hvad de forskellige fagudtryk nu betyder. Det forkorter tiden fra idé til handling.

×
Stay Informed

When you subscribe to the blog, we will send you an e-mail when there are new updates on the site so you wouldn't miss them.

Livline-klippekort når der er krise
Hvordan man får 345 fotografbilleder for 19 kroner...

Relaterede blogindlæg

 

Søg på bloggen

Seneste blogindlæg

02 November 2023
Har du nogensinde tænkt på at bruge videoer til at markedsføre din virksomhed? 🎥Videoer er en effektiv måde at dele din virksoms budskab og præsentere dine produkter. Med videoer kan du fange interessen hos potentielle kunder. 🤩Hos 1437 skræddersyr v...
25 Oktober 2023
Har du nogensinde hørt om karussel ads? 🤔 Tænk på dem som den moderne version af den gode gamle tilbudsavis. 🗞️ Her har du fuld kontrol over, hvilke produkter du vil reklamere for. Du vælger selv din målgruppe og hvor længe du vil have din annonce kø...
18 Oktober 2023
Man siger at 50% af din reklameinvestering er spildte!Men hvilke 50%? 🤔 Nikolaj er vores specialist i resultater og ligger du dine kampagner i hans hænder - så optimerer han resultaterne. Han har evidens for at kunne sige dette - masser af cases. ☀️N...
09 Oktober 2023
SoMe markedsføring skal give resultater!Køber kunden når du kører kampagner på de sociale medier? 🤔Nikolaj Beyer kan hjælpe dig med råd og cowboytricks, så dine fremstød resulterer i salg! 💰Team 1437 kan teknikken og vi har fantastiske resultater fra...
07 Juli 2023
Vi ønsker dig en rigtig god sommerferie, ☀️ vores starter i dag 🗓️ d. 7. juli og slutter d. 30. juli.  Vi er klar igen med friske kræfter 💪 mandag morgen kl. 8. ⏰  Venligst Team 1437.dk ...

Abonner og få det hele med

Tags

rønne Bella Kvarter fremtiden kage strategi leg faglært er fedt Tegnestue sommerhus julekampagne debat børnehave lækkerier tips Støvler shopify udstyr nyhedsbrev gør det selv gæster gratis Snogebæk LEGO Turister forkortelser Ferie boss cykler ronin Webinar Nexø tøjdesign forvandling hjemmekontor byggeskade madentusiaster oplevelser muntert køkken iværksætter LS1 historier Solnedgang spisested platform lyssætning genopladning hjemmearbejde cykeludlejning Byen modetøj Genbrug strand reklamefoto faglært solskin Peter Juel-Jensen brosten trykte medier billedbank Folketinget Janne Lundberg Facebook Natruba gevandt Østersøens Brænderi Sandra folmand KokkenBerg gin dueodde kampagne bryg xl byg SoMe Rønne slideshow butik livline-klippekort ko kunder Ostehørnet sNoir trivsel billedebank Juæestemning Corvette Motor håndværk Cowboy profilfilm kommunikation TV2 Bornholm la glace Østkysten Maskineri hotel Johan Bülow test selv Mikkel Marschall Den gamle bydel SEO initiativ café Venstre Bornholm Martin lakrids lys Drengedrøm Byggeri Fugato Konditor webshop hasse boss Johnny Fagerlund ekspertviden balka video Byggeleder instagram Store torv genstart i gadeplan Skovfoged håndlavet Søren Hauch-Fausbøll oh oak partnerskab Western mad lampe Amerikaner Håndværk analog historie videoproduktion Køkken dynamisk duo Fiskeri Søgemaskineoptimering optimering kampagnefilm Anders Blomquist Nikolaj Beyer snogebæk sommerferie Sendra tekst Desitination Bornholm marketing destillering film December Melsted Danbolig email winni grosbøll foto arbejdsglæde Destination Bornholm markedsføring elcykler restaurant Produktion livsstil unge Folketingsvalg 2019 webdesign V8 billeder venstre bornholm shopping person børnetøj Nexø herremagasin abonnementsløsning e-mail handel reklamefilm specialiteter god mad designbutik Google ads zelmer indlæsningstid reel tv-reklame cykler Brillehuset mail Allinge krise erhvervsliv Ørestad ejendomsmæglere annoncer brugskunst Bornholm kan opslag enebær Fotograf hus budskab sociale medier CMS Google reklame website grønt Venstre filmklip vores børnehave corona kamera friske råvarer Nord+Nord søgeord Anette Heick Cowboystøvler Natur børn guide taler salg rådgivning fremdrift billeddatabase ejendomsservice produktfoto mode Reklamebureau Konstruktør modelbilleder bornholm herretøj kvalitet online Sommer afslapning familie ord læring ugens billede folketingsvalg tagging #reklamefilm Sandvig tøj hjemmeside Ginproduktion Kursus oplevelse

Stolt partner til Folkemoedet logo Destination Bornholm logo

Viskaberproducererdesignerudformer

Kontakt os foren uforpligtende samtaleet mødeen pitchen afklaring

1437 ApS
 

BORNHOLM: Snellemark 39, 1. sal · 3700 Rønne
 

KØBENHAVN: Kay Fiskers Plads 10 · 2300 København S

© 2024 Reklamebureauet 1437 aps. Alle rettigheder forbeholdes