• +45 5364 1437
  • Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

 

 

Bureau­Bloggen

Tanker om markedsføring, salg og en skarp profil

Kan Bornholm få en god feriesæson?

Fra total opbremsning til forsigtig genåbning. Tusindvis af danske familier overvejer lige nu at skifte ferien sydpå ud med en sommerferie inden for landets grænser. Det er en gylden mulighed for at profilere Bornholm som destination, hvis vi spiller kortene rigtigt og udnytter den forventede efterspørgsel efter nære rejsemål.

I kølvandet på den globale coronakrise har Bornholm en god chance for at tiltrække danske turister i år. Det er en klassisk, dansk destination, som mange gerne vil besøge eller genbesøge. Det er en anderledes bid af Danmark med klipper og kyst – og alligevel trygt og sikkert i forhold til adgang til det danske sundhedsvæsen.

Vi skal sigte efter danske, nordtyske og svenske turister – og der er plads til alle med kun 67 personer pr. kvadratkilometer. I det øvrige Danmark og i København er tallene hhv. 136 og 7.000. Afstandene er overkommelige, trafikken fungerer optimalt, og det er nemt at komme til, fra og rundt på øen.

Pengene skal komme udefra

Turisterhvervet har alle dage været centralt for Bornholm. Og i branchen ved man, at pengene skal komme udefra. Vi skal have turister og omsætning til øen, og det er vores oplevelse, at de fleste danskere ved, hvor dejligt et feriemål, der ligger her i Østersøen. Nu skal de bare have Bornholm som øverste prioritet.

Markedsføring er nøglen til at bringe Bornholm ud af dødvandet efter corona og ind på lystavlen hos potentielle turister i vores opland. 'Man kan ikke spare sig til succes', som Mærsk McKinney Møller sagde, og det gælder i høj grad på Bornholm lige nu. Selv om det gør ondt, skal der investeres i sæsonen 2020 og i fremtiden nu!

Hvordan griber vi sagen an?

Bornholm skal – nu og her – udsende en åben invitation, så alle får øjnene op for, hvor alsidig øen er. Vi skal have vist, hvor mangfoldig og eksotisk en turistdestination vi kan tilbyde, så sæsonen kan komme nogenlunde i land, og der kan skabes et godt afsæt for de kommende år. Vores bedste bud er, at indenlandsk turisme også i de kommende år vil være i høj kurs.

Der skal tænkes nyt og klassisk på én gang. Det nye skal komme fra turisterhvervet og formidlingen. Hvis alle lægger deres energi sammen, kunne man få gennemslagskraft og skabe en kampagne, der indbefatter tv, dagblade, magasiner og sociale medier. Vi har allerede en slagkraftig turistorganisation i Destination Bornholm, men vores gæt er, at organisationens initiativer ikke kan stå alene. Der skal mere til.

Måske kan en tv-producent se perspektivet i at profilere danske rejsemål – naturligvis med Bornholm i front. Måske kan der skabes nye turistprodukter og pakkeoplevelser? Måske skal der stables helt nye begivenheder og partnerskaber på banen? Bolden skal gives op til en massiv omgang nytænkning.

Det haster med at komme i gang

Det kan lyde som en kliché at bruge betegnelsen 'brændende platform', men det er i høj grad tilfældet lige nu. Det haster med at komme i gang, for i skrivende stund sidder der familier, singler og par i hele landet, som lægger planer for sommeren 2020.

Overalt på øen er erhvervet trængt, og for ejere af restauranter, hoteller, feriecentre og gæstgiverier kan det blive en spørgsmål om overlevelse. Måske skal bilen sælges? Måske skal der tales med banken, indtil omsætningen bliver slæbt i gang? Det kan også være, der skal oprettes en turistfond, hvor alle bornholmere kan skyde penge ind? Dette er i høj grad en folkesag, for det berører os alle.

Hos os i 1437.dk har vi tæt kontakt med øens erhvervsliv, og det er vores oplevelse, at alle bare venter på at komme i gang. Opbremsningen er afløst af genåbning, og nu er det altafgørende at få Bornholm helt frem på banen. 

Placering (Kort)

×
Stay Informed

When you subscribe to the blog, we will send you an e-mail when there are new updates on the site so you wouldn't miss them.

Når det bliver sommer igen?
Gratis webinar om søgemaskineoptimering

Relaterede blogindlæg

 

Søg på bloggen

Seneste blogindlæg

02 November 2023
Har du nogensinde tænkt på at bruge videoer til at markedsføre din virksomhed? 🎥Videoer er en effektiv måde at dele din virksoms budskab og præsentere dine produkter. Med videoer kan du fange interessen hos potentielle kunder. 🤩Hos 1437 skræddersyr v...
25 Oktober 2023
Har du nogensinde hørt om karussel ads? 🤔 Tænk på dem som den moderne version af den gode gamle tilbudsavis. 🗞️ Her har du fuld kontrol over, hvilke produkter du vil reklamere for. Du vælger selv din målgruppe og hvor længe du vil have din annonce kø...
18 Oktober 2023
Man siger at 50% af din reklameinvestering er spildte!Men hvilke 50%? 🤔 Nikolaj er vores specialist i resultater og ligger du dine kampagner i hans hænder - så optimerer han resultaterne. Han har evidens for at kunne sige dette - masser af cases. ☀️N...
09 Oktober 2023
SoMe markedsføring skal give resultater!Køber kunden når du kører kampagner på de sociale medier? 🤔Nikolaj Beyer kan hjælpe dig med råd og cowboytricks, så dine fremstød resulterer i salg! 💰Team 1437 kan teknikken og vi har fantastiske resultater fra...
07 Juli 2023
Vi ønsker dig en rigtig god sommerferie, ☀️ vores starter i dag 🗓️ d. 7. juli og slutter d. 30. juli.  Vi er klar igen med friske kræfter 💪 mandag morgen kl. 8. ⏰  Venligst Team 1437.dk ...

Abonner og få det hele med

Tags

trykte medier tips sNoir Johan Bülow Byggeri rådgivning email Kursus Brillehuset foto Fotograf unge person dynamisk duo børnetøj byggeskade Konstruktør modelbilleder madentusiaster reklame partnerskab kvalitet Motor leg grønt kommunikation Snogebæk billeder mode budskab ko ugens billede ekspertviden reklamefoto butik Bornholm kan læring venstre bornholm Sendra Google ads mad forkortelser Fiskeri Natruba kunder tøj reklamefilm udstyr Drengedrøm bornholm kampagne restaurant børn Rønne rønne webdesign Janne Lundberg zelmer gratis winni grosbøll lyssætning nyhedsbrev shopify platform afslapning Anders Blomquist Anette Heick børnehave Tegnestue SoMe boss cykler lampe Konditor Destination Bornholm Østkysten brugskunst Ferie marketing genstart i gadeplan Desitination Bornholm Facebook webshop kamera bryg hasse boss Google gevandt #reklamefilm Nexø herremagasin Folketingsvalg 2019 hotel fremtiden Den gamle bydel muntert køkken Venstre Johnny Fagerlund familie Genbrug søgeord filmklip ejendomsmæglere trivsel Reklamebureau oplevelser genopladning spisested la glace herretøj film café optimering Byggeleder corona god mad profilfilm håndværk Peter Juel-Jensen Cowboy e-mail håndlavet livsstil Nord+Nord kage Køkken guide test selv tøjdesign brosten TV2 Bornholm Solnedgang Danbolig livline-klippekort V8 folketingsvalg enebær online kampagnefilm designbutik billeddatabase julekampagne specialiteter reel taler erhvervsliv arbejdsglæde shopping balka gæster Søren Hauch-Fausbøll KokkenBerg Nexø Maskineri opslag destillering dueodde slideshow abonnementsløsning initiativ cykeludlejning faglært er fedt Produktion Ginproduktion sommerhus Skovfoged billedbank Western historier hjemmeside Martin krise oh oak lakrids strand ronin Allinge tv-reklame LS1 debat Store torv salg lækkerier Mikkel Marschall gør det selv Sommer sociale medier Ørestad Håndværk Fugato hus analog fremdrift Amerikaner annoncer Cowboystøvler CMS elcykler Sandvig faglært Nikolaj Beyer ord ejendomsservice tekst handel videoproduktion Byen forvandling Melsted markedsføring oplevelse Støvler indlæsningstid mail video Sandra folmand Ostehørnet solskin tagging Natur LEGO Bella Kvarter Østersøens Brænderi December strategi instagram Venstre Bornholm Søgemaskineoptimering produktfoto gin snogebæk modetøj billedebank Turister historie xl byg Corvette Juæestemning friske råvarer Webinar vores børnehave Folketinget hjemmekontor sommerferie iværksætter SEO website lys cykler hjemmearbejde

Stolt partner til Folkemoedet logo Destination Bornholm logo

Viskaberproducererdesignerudformer

Kontakt os foren uforpligtende samtaleet mødeen pitchen afklaring

1437 ApS
 

BORNHOLM: Snellemark 39, 1. sal · 3700 Rønne
 

KØBENHAVN: Kay Fiskers Plads 10 · 2300 København S

© 2024 Reklamebureauet 1437 aps. Alle rettigheder forbeholdes