• +45 5364 1437
  • Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

 

 

Bureau­Bloggen

Tanker om markedsføring, salg og en skarp profil

Søgemaskine­optimering giver tæt trafik på ­Fugatos website

Med målrettet optimering af hjemmesiden er det lykkedes Fugato at få markant bedre placeringer i Googles søgeresultater. Indsatsen har ikke alene givet flere besøgende på hjemmesiden, men har også sikret virksomheden ordrer 'ud af det blå'. 


"Når jeg taler med mine afdelingsledere, kan de fortælle, at de har fået nye opgaver ind, hvor de tænker: 'Hvor i alverden kom dén fra', og det er helt sikkert et resultat af vores SEO-indsats," fortæller administrerende direktør Kristoffer Nothlev hos Fugato A/S med hovedkontor i Nexø. "Det har simpelthen været en god forretning at komme helt i top på Google, så vi fortsætter med arbejdet fremover."

Det var i 2019, at Fugato i samarbejde med 1437 gik i gang med SEO, som kort fortalt går ud på at skræddersy indholdet på hjemmesiden, så den ligger så højt som muligt – helst i toppen – på Googles søgeresultater, når potentielle kunder søger på ord, der er relevante for virksomheden.

Kristoffer Nothlev fortæller: "Vi har seks afdelinger i Fugato og valgte helt bevidst at begynde med kloakservice. Det er et forretningsområde, hvor søgeresultater er meget vigtige, fordi folk kun sjældent har brug for det, og når det endelig sker, skal det gå hurtigt, så man googler det lige med det samme."

En 80 procent stigning i besøgstallet dokumenterer, at det var en god idé at arbejde med indholdet inden for kloakservice. Hvis man skriver 'Kloakservice Bornholm', er Fugato i bogstavelig forstand på toppen. Men hvad kræver det af kunden at arbejde med SEO?

Et godt partnerskab bag resultaterne
Google kigger indholdet igennem på de forskellige hjemmesider, og så rangordner de indholdet i forhold til, hvad brugeren søger på. Skal man lykkes med SEO, gælder det derfor om at samarbejde med nogen, der ved, hvordan Google 'tænker', men man skal som virksomhed naturligvis også selv bidrage.

"Hos Fugato er det vores opgave at komme med de helt præcise, fagspecifikke termer, som folk typisk søger på, og som vi kan imødekomme. Vi skal ud fra vores eksisterende kunder og vores fornemmelse for markedet snævre det ind til en række af de mest relevante ord, som Peter & Co hos 1437 så kan indarbejde i vores indhold på hjemmesiden," forklarer Kristoffer Nothlev.


Direktøren for Fugato understreger dermed, at det kræver et godt partnerskab at lykkes med SEO. Fugato er eksperter i kloakservice, transport, renovation, skoventreprise, hus, have og entreprenøropgaver. 1437 kender Googles algoritmer og præferencer.

"Resultaterne taler for sig selv, og SEO er langt billigere end for eksempel tv-reklamer. Jeg er overrasket over, hvor hurtigt det er gået, og hvor godt det er lykkedes os at sælge vores seks meget forskellige afdelinger, som selv vores eksisterende kunder ikke altid er opmærksomme på. Så nu ruller vi SEO ud på tværs af hele forretningen og fortsætter med det fremover. Det er ikke et quick fix, men en vedvarende måde at arbejde med al vores online indhold på," slutter den administrerende direktør for Fugato. 

Hvad skal du være opmærksom på?
Hos 1437 er det Peter Konoy, der har stået for samarbejdet med Fugato om optimering af deres hjemmeside, og han kan nikke genkendende til, at SEO er en vedvarende måde at arbejde på og ikke en snuptagsløsning.

"Det er en on-going proces, som i princippet aldrig bliver færdig, fordi markedet og det øvrige online indhold konstant ændrer sig," forklarer han fra kontoret i det røde pakhus i Rønne. "I starten tager det lidt tid at kravle opad i søgeresultaterne, og derefter skal man løbende analysere og tilpasse indholdet."

Kom til tops på Google
Hvis du selv vil i gang med SEO – søgemaskineoptimering – eller måske allerede er begyndt at arbejde med det, har Peter tre gode råd til at starte med:


  • Google kan ikke se, Google kan kun læse. Det er derfor teksterne og ikke billederne, det har betydning for søgeresultaterne

  • Dine vigtige søgeord skal prioriteres. Du skal fortælle Google, hvilke ord der er vigtige ved at markere dem som overskrifter og underoverskrifter.

  • Vil du tage en genvej til toppen, kan du supplere med Google Ads, dvs. betalt indhold. Det kan gøres for et beskedent budget.

Derudover understreger Peter Konoy, at der findes en lang række analyseværktøjer og 'trafikmålinger', der kan gøre alle parter klogere på, hvad der virker, og hvad der ikke virker. På den måde kan du løbende følge med i, om det er rigtige søgeord, du har valgt, eller om der skal justeres. SEO og onlinemarkedsføring er ikke så 'definitivt' som en trykt annonce eller en tv-reklame. Man kan hele tiden justere og tilpasse.

"En sidste ting: Man kan ikke bare strø relevante søgeord ind på siden og håbe på at komme til tops på Google. Google registrerer også læsbarheden, og hvor lang tid de besøgende bruger på at studere indholdet. Det skal altså være relevant, læseværdigt og gyldigt indhold, og hvis der er billeder, er det teksten til billederne og ikke billederne selv, der bliver brugt af Googles algoritmer," slutter bureauchef Peter Konoy fra 1437.

Se mere om SEO-søgemaskineoptimering her 

×
Stay Informed

When you subscribe to the blog, we will send you an e-mail when there are new updates on the site so you wouldn't miss them.

Børn skal bare lege når de er små
Moden skifter ufatteligt hurtigt

Relaterede blogindlæg

 

Søg på bloggen

Seneste blogindlæg

02 November 2023
Har du nogensinde tænkt på at bruge videoer til at markedsføre din virksomhed? 🎥Videoer er en effektiv måde at dele din virksoms budskab og præsentere dine produkter. Med videoer kan du fange interessen hos potentielle kunder. 🤩Hos 1437 skræddersyr v...
25 Oktober 2023
Har du nogensinde hørt om karussel ads? 🤔 Tænk på dem som den moderne version af den gode gamle tilbudsavis. 🗞️ Her har du fuld kontrol over, hvilke produkter du vil reklamere for. Du vælger selv din målgruppe og hvor længe du vil have din annonce kø...
18 Oktober 2023
Man siger at 50% af din reklameinvestering er spildte!Men hvilke 50%? 🤔 Nikolaj er vores specialist i resultater og ligger du dine kampagner i hans hænder - så optimerer han resultaterne. Han har evidens for at kunne sige dette - masser af cases. ☀️N...
09 Oktober 2023
SoMe markedsføring skal give resultater!Køber kunden når du kører kampagner på de sociale medier? 🤔Nikolaj Beyer kan hjælpe dig med råd og cowboytricks, så dine fremstød resulterer i salg! 💰Team 1437 kan teknikken og vi har fantastiske resultater fra...
07 Juli 2023
Vi ønsker dig en rigtig god sommerferie, ☀️ vores starter i dag 🗓️ d. 7. juli og slutter d. 30. juli.  Vi er klar igen med friske kræfter 💪 mandag morgen kl. 8. ⏰  Venligst Team 1437.dk ...

Abonner og få det hele med

Tags

Johan Bülow Folketingsvalg 2019 online tv-reklame Kursus fremtiden Nikolaj Beyer oplevelse børnetøj Folketinget Motor Amerikaner forkortelser mode Tegnestue Store torv erhvervsliv rønne tagging KokkenBerg Østersøens Brænderi brosten genopladning #reklamefilm byggeskade god mad Melsted specialiteter xl byg Turister marketing afslapning guide iværksætter Genbrug Fugato Ostehørnet Østkysten kampagnefilm gin trykte medier Byggeri reklame analog Mikkel Marschall sommerferie test selv Venstre dynamisk duo Solnedgang bryg ugens billede forvandling abonnementsløsning café folketingsvalg ronin oplevelser webshop corona hus cykeludlejning Ørestad destillering historie Drengedrøm sommerhus hjemmekontor kage elcykler indlæsningstid kunder mad nyhedsbrev børn krise annoncer spisested gratis lampe unge billeddatabase familie slideshow SoMe Natruba arbejdsglæde Sandvig Nexø herremagasin email cykler sociale medier ord ko rådgivning gør det selv solskin Ferie søgeord videoproduktion hotel håndlavet håndværk strand December modelbilleder Byen optimering Anders Blomquist hjemmeside lækkerier modetøj billedbank Cowboy grønt Ginproduktion tøj oh oak mail Nord+Nord Venstre Bornholm butik Snogebæk Nexø dueodde muntert køkken billedebank Fotograf ejendomsmæglere LS1 Natur markedsføring børnehave Juæestemning filmklip video Den gamle bydel genstart i gadeplan fremdrift shopping restaurant salg Maskineri enebær Støvler Sendra Sandra folmand Johnny Fagerlund reel Danbolig livline-klippekort opslag foto Brillehuset Reklamebureau herretøj gevandt zelmer Bella Kvarter Corvette julekampagne handel SEO trivsel Peter Juel-Jensen webdesign friske råvarer Søren Hauch-Fausbøll film la glace budskab Rønne Skovfoged madentusiaster e-mail partnerskab faglært er fedt Destination Bornholm instagram Anette Heick Byggeleder Fiskeri leg historier lakrids Konditor Søgemaskineoptimering kommunikation billeder produktfoto venstre bornholm bornholm livsstil Håndværk V8 kampagne designbutik taler Facebook reklamefoto tøjdesign reklamefilm sNoir snogebæk kamera CMS initiativ Sommer Western læring brugskunst faglært hasse boss Cowboystøvler Janne Lundberg balka Webinar website boss cykler LEGO profilfilm Google ads kvalitet tekst hjemmearbejde Google strategi ejendomsservice Martin winni grosbøll udstyr ekspertviden shopify lys tips lyssætning vores børnehave Bornholm kan Produktion gæster Allinge Konstruktør Desitination Bornholm Køkken person platform TV2 Bornholm debat

Stolt partner til Folkemoedet logo Destination Bornholm logo

Viskaberproducererdesignerudformer

Kontakt os foren uforpligtende samtaleet mødeen pitchen afklaring

1437 ApS
 

BORNHOLM: Snellemark 39, 1. sal · 3700 Rønne
 

KØBENHAVN: Kay Fiskers Plads 10 · 2300 København S

© 2024 Reklamebureauet 1437 aps. Alle rettigheder forbeholdes