Skil jer ud med
bedre design
Skal man skille sig ud på kommunikationshimlen, så er grafisk design et must. Buskaberne skal præsenteres enkle, afklarede og læseværdige.
Udarbejder man en grafisk stil med fokus på en læsevenlig typografi og et sæt grafiske færdselsregler, altså en designmanual for anvendelse af farver, logo i forskellige sammenhænge, billeder, annoncer, tryksager, web, alt digitalt ned til en smuk og informativ emailsignatur - så har man den røde tråd, og så skal man holde fast ved den.
Det drejer sig om at markedet kan genkende og forstå kommunikationen på de mange platforme.
Mød
designeren
Peter Konoy
Peter har siden han var ganske ung interesseret sig for computere. Han spillede ikke computerspil som sine jævnaldrende, men han arbejdede med de grafiske programmer Photoshop og Illustrator.
Det førte til uddannelsen som grafiker og webdesigner. Det præger hans arbejde og er stadig hans store passion. Det har ikke altid noget at gøre med et stort budget, selv mindre opgaver kan blive smukke og læseværdige og skabe opmærksomhed. Det handler om at se og forstå kunden og så udarbejde et unikt oplæg, der kan bære kommunikation.
Peter sidder idag med en kæmpe erfaring fra en lang række projekter, både for prominente navne i Dansk erhvervsliv og fra start-ups. Fælles for Peters kreative arbejde er ønsket om at få publikum til at beskæftige sig med kundens projekt og få social rækkevidde på de mange digitale platforme.
Peter har blandt andet produceret grafisk design til…
komplekse informationer
enkelt og smukt
Skal du op på den digitale motorvej og komme frem til kunderne, så skal du have et afklaret design og et klart mål for din rejse. Rejsen består af mange mindre opdateringer, og de skal alle kunne forstås og fungere sammen – de overordnede indtryk skal kunne ses på tværs af alle platforme.
Eksempler på visualisering af data for folkemødet
Virksomhedens ansigt:
logodesign
En virksomheds logo er en kostbar vare. Det indeholder et løfte, som er usynligt og det skal underbygge organisations troværdighed. Indimellem dukker der et ønske op om at få et nyt, måske skal det kun renoveres. Inden du kaster det gamle logo væk, så ring til Peter og tag et møde med ham, hvor i drøfter mulighederne.
Skal du bruge et nyt logo eller varemærke, så er det en god idé at begynde med en nærmere analyse. Peter kan give dig et godt beslutningsgrundlag med masser af inspiration til at træffe den rigtige beslutning.
designmanualer & brandguides med
farver & former
En designmanual og brandguide indeholder anvisninger til din organisation og dens underleverandører - på hvordan man opbygger sin kommunikation.
Det kan været et omfattende projekt, og det kan være en model, hvor man løbende bygger videre på manualen, efterhånden som man møder forskellige situationer.
Kontakt Peter om hvordan man kan gøre dette og på en måde, så alle der har brug for det, kan få adgang til nyeste version.
design til
offline
Emballage & tryksager
Tryksagsproduktion ligger i lige linje efter grafisk design. En vellykket tryksagsproduktion er afhængig af en teknisk korrekt dokumentaflevering til trykkeriet.
Der ligger værdifuld erfaring i dette krydsfelt og stor kendskab til trykmetoden, som er vigtig for farver, papir, og efterbehandling.
Alle processer skal være tænkt igennem, inden man går igang med at designe tryksagen.
Vi ser det som vores udfordring at føre kundens projekt sikkert igennem, stort eller lille bærer det på vores usynlige varemærke. Kvalitet.
Kærlighed & design til
bøger
Peter har i mange år arbejdet for nogle af Danmarks største forlag, herunder udarbejdet designkoncepter for skolebøger, som er en krævende disciplin. Når forfatteren har afleveret sit manus og redaktøren har givet det sin sidste bearbejdning, så skal bogen sælges. Det er vigtigt at bogen for og bagsiden kommunikerer, så den der griber fat i bogen i boghandlen, giver sig til at bladre og læse. Målet er jo læseren - og Peter kan med kreativitet, erfaring og teknisk kunnen, føre bogen på min næstsidste rejse til trykkeriet og videre frem til markedet.
Kontakt ham om ombrydning af bøger, så tænder du lys i øjende på ham.
1437 er optaget af at få samspil i kommunikation, der føres frem på de mange digitale platforme. Det ligger i vores DNA at sørge for, at kundens DNA kommer med i kommunikationen. Vi håber, at kunderne oplever det, og at nye kunder vil give samarbejdet et forsøg. Vil vil love dem at gør os umage.
digitalt samspil giver
den røde tråd
Peter Konoy
Grafisk designer, Bureauleder
1437 Aps
Snellemark 39, 1. sal
3700 Rønne · Bornholm