Lead­more

Ny hjemmeside bygger på det bedste fra to verdener

 

Rådgivningsvirksomheden Leadmore kunne 11.11.11 lancere en ny hjemmeside, der var blevet designet, udviklet og testet i samarbejde med 1437.dk. Et godt eksempel på Gør Det Selv-Markedsføring og styrken ved at forene kompetencerne.

Opgaven var endda mere omfattende end som så. For hos Leadmore havde de både brug for en ny, skarpere grafisk profil, et nyt Power Point koncept og en hjemmeside med et velfungerende CMS-system. Direktør Mads Middelboe ville ikke bare stå på sidelinjen, mens der blev arbejdet på tingene, og derfor valgte han Gør Det Selv-Markedsføring.

Undervejs i processen bidrog Mads Middelboe og Leadmore med alt det input og alle de opgaver, de selv kunne håndtere. Briefing, test, godkendelse, køb af domæne, ideer, tekster, planlægning og meget mere. Mens 1437.dk trådte til med udvikling af design, skabeloner, CMS-kompetencer, teknisk hotline, fotooptimering og lignende.

Ved at forene kompetencerne var det muligt at nå hurtigere frem til målet med bedst mulig udnyttelse af ressourcerne. I det følgende fremgår den skønnede fordeling af arbejdet.

Gør Det Selv Markedsføring

Arbejdsfordeling - Leadmore

Tidsfordeling Briefing Design Power Point Teknik Platform Foto Tekst Total
Leadmore 80% 10% 80% 0% 60% 95% 54%
1437.dk 20% 90% 20% 100% 40% 5% 46%
Total 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100%

 

Relanceringen af Leadmore

Med 1437’s nye Gør-Det-Selv koncept har været en fornøjelse med et flot resultat. Den nye profil har skabt positiv respons blandt kunder og branchekolleger.

Koncept er velegnet, når du har grundidéerne og basiskompetencerne selv, og har egen arbejdskraft til rådighed, men har brug for designudvikling, hotline support, sparring og konstruktiv kritik. Det har været en fleksibel samarbejdsform, som gav stort råderum til at optimere både kvalitet og GDS andel. Jeg synes vi har fået høj kvalitet til overkommelig pris.

GDS-uddannelsen og 24-7 hotline gav mulighed for hurtig fremdrift uden unødige ophold, også lige netop når det brændte allermest på. Processen har været lærerig og sikret, at de tillærte kompetencer blev i Leadmore.

Udover resultatet, så har det været en stor fornøjelse at samarbejde med 1437 uden de klassiske bureauers snærende holdinger til reklame som "kunstart" og de store regninger. Det har ganske enkelt givet mere for mindre, og det kan man da bestemt kalde værdiskabende innovation.

Mads Middelboe, Executive Advisor & CEO, Leadmore®

Mads Middelboe

Klik her for at besøge: Leadmore.dk

Hjemmeside – hvem gjorde hvad?

Briefing

briefingKunden leverer den skriftlige briefing, der ligger til grund for det videre arbejde. Baggrund, fakta, målsætning, målgrupper, funktionalitetskrav mv. bliver specificeret, og det hidtidige materiale udleveres. En nyttig proces, der også bidrager til intern afklaring hos kunden.
 
Modtager briefingen og sætter sig ind i både den og i det marked, som kunden opererer i. Opfølgning med debriefing, afklarende spørgsmål og endelig et budgetoverslag på opgavens udførelse. Dette sker ud fra en forventet fordeling af arbejdsopgaverne mellem kunde og 1437.dk 
 
 
  

Logo & Design

Logoudvikling LeadmoreTest af logodesign og valgt typografi i målgruppen. Denne proces varetager kunden selv, fordi man for det første kender sin målgruppe og for det andet gerne vil have de umiddelbare reaktioner ufiltreret tilbage. Afsluttende godkendelse af logo.
 
Bureauet udvikler logo med dets grundlæggende design, typografi og anvendelse. Det omfatter også en egentlig manual med farvekoder etc., så kunde ved præcis, hvordan logo og typografi skal anvendes på forskellige platforme. Det hele produceres færdig, så det er klar til brug. 

Powerpoint

powerpoint leadmoreKunden tester oplægget grundigt og simulerer forskellige brugssituationer. Tilpasning af oplægget og produktion af forskelige præsentationer og arbejdsdokumenter sikrer, at skabelonen kan anvendes i praksis og hjælper med at indramme budskaberne.
 
Udvikling af forslag til grundskabeloner med diverse designelementer og farvekoder, specielt beregnet til Power Point. Målet er at sikre overensstemmelse med logo og designlinje, samt sikre kontinuitet og overbevisende ensartethed fra præsentation til præsentation.

 

Visitkort

Leadmore-visitkortVisitkort er måske ikke en stor tryksag som sådan, men en vigtig ting i det direkte møde med potentielle kunder. Derfor tester og vurderer kunden bureauets forslag grundigt før den endelige godkendelse. Leadmore betaler trykkeriet direkte for trykningen af visitkortene.
 
I forlængelse af arbejdet med designlinjen udvikles visitkort i corporate design. 1437.dk leverer en trykklar original og rådgiver desuden Leadmore mht. valg af leverandør. Trykbestilling og praktik varetages også, mens faktureringen sker direkte.

 

Digitale brev- og fakturaskabeloner, mailsignatur

Leadmore brev og email signaturTest af de foreslåede løsninger i praksis. Vurdering af, hvordan modtageren opfatter virksomheden på baggrund af designet i breve og mails. Godkendelse og endelig produktion af de valgte løsninger står kunden også selv for.
 
Udvikling af grundskabeloner til breve og fakturaer, der naturligvis tager afsæt i arbejdet med designlinje og typografi. Udvikling af designelementer, der kan anvendes til virksomhedens e-mailsignatur.

 

Blokke og øvrige promotionmaterialer

Leadmore blokkeInput til forskellige ideer på baggrund af viden om marked og kunder i målgruppen. Et første udkast på, hvordan ideerne kan føres ud i livet efterfulgt af test samt godkendelse af de endelige løsninger. Kunden betaler trykkeri og øvrige leverandører direkte.
 
Udvikling af de endelige løsninger samt udarbejdelse af trykklare originaler til den videre proces. Derudover rådgivning omkring valg af leverandør, bestilling af tryk og praktisk arbejde i den forbindelse.

 

CMS-System

cms systemDenne del af opgaven lagde kunden fuldt og helt over til 1437.dk
 
Rådgivning om – og valg af – open source CMS-system, der opfylder kundens krav og behov. Udvikling af grundskabeloner til websider samt hosting i udviklingsfasen, så det kunne foregå i et velfungerende, lukket miljø.

 

Hosting

hostingKøb af eget domæne samt webhotel blev anset som en opgave, kunden sagtens selv kunne forestå. Dog med assistance på de punkter, hvor en mere teknisk kompetence var påkrævet.
 
Evaluering af det valgte webhotel og hjælp med at gå live på nettet gjorde processen mere smidig og målrettet. Ved at forene kompetencerne på dette punkt, styrede kunden uden om et tidskrævende 'omvalg' af webhotel.

 

Brugeruddannelse

studenter hatSom en investering i at få størst muligt udbytte af de valgte løsninger gennemgik Leadmore et 1-dags gør det selv-kursus. Her blev der afklaret en række grundlæggende spørgsmål, så hjemmeside og CMS kunne fungere optimalt fra første færd.
 
1437.dk stod for gennemførelsen af et 1-dags gør det selv-kursus med fagligt input, vejledning og rådgivning, så brugerne fra starten kunne blive godt klædt på til at håndtere CMS og diverse skabeloner mv. 

 

Menustruktur

menustruktur LeadmoreDa der en god portion brugererfaringer og teknisk indsigt til stede hos Leadmore, kunne de selv stå for udvikling og upload af menustrukturer.
 
1437.dk assisterer med 24/7 teknisk hotline, så kundens produktivitet ikke pludselig bremses af en teknisk forhindring. Igen handler det om at forene kræfterne.

 

Billedmateriale

billedbehandlingMed sit kendskab til marked og målgruppe kunne kunden selv varetage opgaven med at lave fotoudkast til hele hjemmesiden. Det samme gælder upload af foto til CMS databasen samt den optimale placering af de enkelte billeder i sammenhæng med artiklerne.
 
Et billede er ikke bare et billede. Resultatet bliver så meget bedre med optimering, fritlægning og farvejustering. 1437.dk arbejder med billederne til hjemmesiden og rådgiver desuden om rettigheder fra gratis og betalte fotokilder på nettet. Derudover stiller 1437.dk en 24/7 teknisk hotline til rådighed.

 

Tekster

tekster til_webKunden skriver udkast til artiklerne, redigerer og bearbejder dem samt uploader dem til artikeldatabasen i CMS-systemet. Der er ressourcer og kompetencer internt til selv at varetage denne opgave.
 
Med sin 24/7 teknisk hotline sørger 1437.dk for, at teknikken ikke spænder ben for processen med at udvikle og uploade det optimale indhold til hjemmesiden.

 

Call to action

call to_actionTid til finpudsning: Hvordan optimeres siderne, så mulighederne for respons bliver highlightet, og telefonerne begynder at ringe? Det har kunden en række gode ideer til, som bliver omsat til slagkraftige virkemidler.
 
På baggrund af kundens input producerer 1437.dk call to action-ikoner og hjælper med at implementere dem teknisk i hjemmesidestrukturen. 
 
 
  

 

Nyhedsbreve/Tip en ven

nyhedsbreveDialog er alfa og omega for en velfungerende hjemmeside, der vil skabe trafik og interesse. Kunden har ideerne til, hvordan nyhedsbreve og tip en ven-funktionen kan etableres og leverer selv teksterne til denne del af opgaven.
 
1437.dk bistår med teknisk implementering, så de valgte tiltag fungerer efter hensigten og løbende kan bearbejdes og fornys.

 

Korrektur og fejlrettelser

korrekturEn grundig tekstkorrektur og en omhyggelig fejlretningsproces skal der være tid til før lanceringen af en ny hjemmeside. Hos Leadmore går de i gang med den røde blyant, retter til og tester funktionaliteten af hjemmesiden.
 
Udførelsen af de tekniske fejlrettelser ligger godt hos 1437.dk, hvor de kan gennemføres hurtigt og under hensyntagen til både designdelen og hele det tekniske setup.

 

Statistik

statistikSelvstudium af mulighederne for at trække nyttig statistik på hjemmesiden. Det gælder klikrater, kundeadfærd etc.
 
Levering af brugervenligt open source statistikprogram samt 24/7 teknisk hotline.

 

Søgemaskineoptimering (SEO)

SøgemaskineoptimeringKunden arbejder målrettet med metatags og søgeord for at opnå bedst mulig placering i søgeresultater. Denne opgave ligger naturligt hos kunden, som selv leverer artikler.
 
Vejledning og rådgivning om metatags og søgemaskineoptimering på fx Google. Desuden 24/7 teknisk hotline. 

 

Produktionsstyring

produktionsstyringMed ugentlig produktionsstyring sørgede kunden for, at intet blev overladt til tilfældighederne, og at der blev fulgt op på såvel fremdrift som planlagt lanceringstidspunkt.
 
Statusbriefing på alle relevante punkter på ugentlig basis. Kunne ofte klares via telefonen for at spare kostbar mødetid for begge parter.

 

Lancering

lanceringLanceringsplan inklusive mailkampagne og øvrige aktiviteter i forbindelse med lancering blev varetaget af kunden selv.
 
 
 
  

 

end faq

e-max.it: your social media marketing partner