Louv Snedkeri
SEO & Google Ads der skaber resultater
Sådan fik en 137 år gammel snedker- og tømrervirksomhed nye kunder
Louv Snedkeri er en snedker- og tømrervirksomhed i Kastrup ved København, den ledes af to brødre, de ønskede at få mere ud af deres markedsføring.
1437 blev sat på opgaven og der blev udarbejdet en plan for hvor der skulle sættes ind og hvad som var vigtigst.
Søgemaskineoptimering (SEO)
Man kan kaste sig over mange forskellige tiltag, men 1437 anbefalede, at man som det første fik søgemaskineoptimeret den eksisterende website, så den kunne tilbyde sig til de mange organiske søgninger der dagligt foretages på nettet. Dem der på Google søger et specielt emne, f.eks. nye vinduer eller ny terrasse, er jo i markedet og de skal forstå, at Louv Snedkeri er en seriøs og troværdig partner der kan løse opgaven. Altså skal hjemmesiden være troværdig og give dem tillid til at tage kontakt.
Dette er en kombination mellem grafisk udtryk, billeder der dokumenterer kompetence og tekster der underbygger, samt et grundigt søgemaskineoptimeringsarbejde i websitens teknik.
Der blev arbejdet med backlinks fra leverandører og samarbejdspartnere, samt udført navngivning af filer og interne links. Nye referencer blev oprettet under de forskellige arbejdsområder, med overskrifter og tekster der talte til både Google (rigtig kodning) og de besøgende.
98,4%
FLERE ORGANISKE
BESØG*
3,95×
FLERE BESØGENDE*
Google Ads
Siden tog vi fat i at udarbejde Google Ads-annoncer for nogle af virksomhedens vigtigste fagområder, hvor vi fik etableret et fornuftigt annoncebudget så vi kunne høste data til en fintuning af vores analyse. Annoncerne blev justeret og efterhånden begyndte resultaterne at vise sig.
For 1437 var det en stor glæde at modtage Snedkermester Jens Louvs opringning da første opgave var kommet i hus, en terrasse til omkring 65.000. Fra marts 2020 til juli 2020 har der været tæt på 30 seriøse henvendelser, ca. halvdelen af dem er konverteret til ordrer. Ordrestørrelserne er fra 40-100.000 kroner.
Siden er der kommet flere af denne type opgaver og der er langt flere kundehenvendelser end tidligere. Markedsføringsindsatsen har forlængst tjent sig hjem og der er højt humør på værkstedet og kampagnen har givet tro på at markedsføring betaler sig. 1437 søger for at budgettet bliver anvendt rigtigt.
Rent praktisk er annoncerne geografisk begrænset til virksomhedens dækningsområde og er en kombination af søgeannoncer til de udvalgte søgeord og de varemærker der handles med, samt en såkaldt custom intent – remarketingkampagne hvor der vises bannerannoncer på Googles mange partnerwebsites til emner der ifølge Googles algoritme er relevante, altsammen baseret på søgernes demografi og deres besøgshistorik hos både Louv Snedkeri og deres konkurrenter.
Opgaven er et eksempel på hvor vigtigt samspillet mellem website og annoncer er, så der ikke forekommer “spild” af markedsføringskroner. Opgaven er også et godt eksempel hvordan man ved fælles hjælp har fordelt opgaverne bureau og kunde imellem sig. 1437 står for den løbende kontrol af markedsføringen, så kampagnerne løbede bliver justeres i forhold til nye data og konverteringer/ordrer.
70%
FORØGELSE AF
FORESPØRGSLER
5,63%
CTR PÅ ANNONCE
MED OVER 30.000
VISNINGER
“Sørg for kontoret er klar til at tage imod opringningerne”
– Jens Louv