Logodesign
Nye virksomheder, nye logos
Vi går forskellige veje med udtrykket og så holder vi et møde med vores kunde hvor vi viser vore grafiske tanker frem – vi trykprøver det.
På et sådant møde, får vi kundens umiddelbare udmeldinger, det handler om følelser og det skal føles godt og rigtigt.
Vi høster kommentarer og fortsætter processen, der er mange ting der skal tages højde for.
Det skal kunne anvendes på digitale platforme, i tryk, på skilte, tøj og en lang række materialer.

At få en farve til at være ens i alle disse processer er ikke muligt, hver branche anvender signe egne farvestandarder, men vi kan afprøve dem og vi kan beslutte hvilke afvigelser der kan accepteres.
Man kan gå langt når det drejer sig om et logo til en stor virksomhed hvor mange mennesker skal anvende logoet i vidt forskellige produktioner.
Der skal en designmanual på banen, så den producent der skal sætte et logo ind, f.eks. en T-Shirt kan se hvordan det skal placeres, hvor meget luft der skal være omkring, hvad farvekoden er til produktionsprocessen og lignende.
Ind i mellem møder vi en kunde der ønsker et nyt logo og ind i mellem foreslår vi at vi blot skal opdatere logoet, at redesigne det.
Så er historien intakt og nogle af erhvervshistoriens store logoer, f.eks. Shell har redesignet deres logo mange gange.
Vi ser det ikke og genkender det straks, er det gjort begavet, så genkender vi virksomheden straks og tager ikke notits af ændringerne. Så er det lykkedes.
Et logo er et vigtigt stykke identitetsarbejde og vil du drøfte det nærmere, stiller vi gerne op til et møde.


























