Direktøren for Fugato understreger dermed, at det kræver et godt partnerskab at lykkes med SEO. Fugato er eksperter i kloakservice, transport, renovation, skoventreprise, hus, have og entreprenøropgaver. 1437 kender Googles algoritmer og præferencer.
"Resultaterne taler for sig selv, og SEO er langt billigere end for eksempel tv-reklamer. Jeg er overrasket over, hvor hurtigt det er gået, og hvor godt det er lykkedes os at sælge vores seks meget forskellige afdelinger, som selv vores eksisterende kunder ikke altid er opmærksomme på. Så nu ruller vi SEO ud på tværs af hele forretningen og fortsætter med det fremover. Det er ikke et quick fix, men en vedvarende måde at arbejde med al vores online indhold på," slutter den administrerende direktør for Fugato.
Hvad skal du være opmærksom på?
Hos 1437 er det Peter Konoy, der har stået for samarbejdet med Fugato om optimering af deres hjemmeside, og han kan nikke genkendende til, at SEO er en vedvarende måde at arbejde på og ikke en snuptagsløsning.
"Det er en on-going proces, som i princippet aldrig bliver færdig, fordi markedet og det øvrige online indhold konstant ændrer sig," forklarer han fra kontoret i det røde pakhus i Rønne. "I starten tager det lidt tid at kravle opad i søgeresultaterne, og derefter skal man løbende analysere og tilpasse indholdet."
Kom til tops på Google
Hvis du selv vil i gang med SEO – søgemaskineoptimering – eller måske allerede er begyndt at arbejde med det, har Peter tre gode råd til at starte med:
Derudover understreger Peter Konoy, at der findes en lang række analyseværktøjer og 'trafikmålinger', der kan gøre alle parter klogere på, hvad der virker, og hvad der ikke virker. På den måde kan du løbende følge med i, om det er rigtige søgeord, du har valgt, eller om der skal justeres. SEO og onlinemarkedsføring er ikke så 'definitivt' som en trykt annonce eller en tv-reklame. Man kan hele tiden justere og tilpasse.
"En sidste ting: Man kan ikke bare strø relevante søgeord ind på siden og håbe på at komme til tops på Google. Google registrerer også læsbarheden, og hvor lang tid de besøgende bruger på at studere indholdet. Det skal altså være relevant, læseværdigt og gyldigt indhold, og hvis der er billeder, er det teksten til billederne og ikke billederne selv, der bliver brugt af Googles algoritmer," slutter bureauchef Peter Konoy fra 1437.
Se mere om SEO-søgemaskineoptimering her
When you subscribe to the blog, we will send you an e-mail when there are new updates on the site so you wouldn't miss them.