Ingen over og ingen ved siden af Facebook inden for de sociale medier. Men hvorfor ikke udnytte de mange andre SoMe-kanaler, der findes, når du nu alligevel har fået taget billeder og produceret gode historier? Sådan får du mere ud af din investering.
Selv om Facebook stadig fører på antal brugere, så kan de mange andre SoMe-kanaler også byde på indhold og brugerprofiler, der måske passer lige så godt eller bedre til dine produkter og budska- ber. Instagram og Pinterest er gode til billeder. Har du produceret en video, kan du publicere den på YouTube.
Har du investeret i nye billeder, en historie om din virksomhed, en video fra butikken eller produk- tionen? Så kan du med fordel sprede dig over flere kanaler og udnytte dine investerede kroner bedst muligt. I den forbindelse er det værd at huske:
Herunder har vi samlet nogle stikord til de enkelte kommunikationskanaler inden for sociale medier. Er du i tvivl, eller ønsker du rådgivning om, hvordan du sætter din SoMe-strategi ind i faste rammer, er du altid velkommen til at kontakte os i 1437.
Instagram – god platform til de visuelle
Brugerne på instagram er nysgerrige og kan sagtens fristes til at købe – også fra mindre virksomheder. Instagram er et billedbåret medie, hvor du kan promovere og booste dine opslag på flere måder. Du kan supplere dit indhold med annoncer i Stories-formatet – Stories bliver brugt af over 500 mio. Instagram-konti hver dag. Du kan vælge annoncer båret af et enkelt billede eller en enkelt video – og du kan vise collager eller flere billeder i det såkaldte Karruselformat. Tal med os om din Instagram-strategi.
En undersøgelse foretaget af Pinterest siger at:
90 % af brugerne mener, at Pinterest hjælper dem i beslutningsprocessen inden køb
72 % siger, at de inspireres til at købe noget uden at søge efter noget spe- cifikt
66 % siger, at de har købt et produkt efter at have set det i en annonce på Pinterest
77 % har opdaget nye produkter, mens de har besøgt Pinterest
YouTube – verdens næststørste søgemaskine
YouTube er verdens næststørste søgemaskine, og for mange - især yngre forbrugere - fungerer YouTube som den vigtigste kilde til underholdning og nyheder. YouTube har kort sagt flyttet grænser indenfor tv-verdenen, og det giver derfor dig nogle interessante markedsføringsmuligheder. Reklamerne kan placeres i filmene som afbrydelser og som bannerannoncer ind over filmfladen.
Har du produceret videoer og publiceret dem på YouTube, er det med til at styrke din SEO-score. Du kan gå skridtet videre og bruge YouTube mere strategisk. Det kan være som en egentlig kanal for din virksomhed, hvor du jævnligt publicerer indhold. Og det kan være som en ekstra dimension til dine produkter i form af brugervejledninger, inspirationsvideoer, unboxing af produkter og meget mere.
Pinterest – her kan du blive blandt pionererne
Som Instagram er Pinterest også et billedbåret medie præget af forfinet æstetik. Men det er også et annonceme- die, selv om det ikke bruges så meget på den måde i Danmark endnu. Det giver dig en fordel, da du på den måde kan få 'mere plads' at skabe opmærksomhed på. Din Pinterest-annonce indgår som en naturlig del af siderne på Pinterest, og derfor skal du tænke over indhold og præsentation.
LinkedIn – er det bare Facebook for firmaer?
LinkedIn hører også til under de sociale medier og er ofte blevet beskrevet som
en slags Facebook for firmaer. Men det
er mere end det. LinkedIn er vigtig for ens personlige netværk, rekruttering og jobsøgning. Det er også et annonceme- die for virksomheder og et oplagt forum til at vise faglighed og professionalisme gennem fx artikler og historier. Har du produceret indhold i form af billeder og videoer, kan du med den passende 'ind- pakning' også publicere på LinkedIn og på den måde profilere din virksomhed og gøre virksomheden interessant over for nye talenter og samarbejdspartnere.
When you subscribe to the blog, we will send you an e-mail when there are new updates on the site so you wouldn't miss them.