Vi har i mange år brugt Mailchimp til vores nyhedsbrevsudsendelser, men har i dag skiftet til ActiveCampaign. Der er flere gode grunde til, at vi har valgt den tidligere så dominerende platform fra, blandt andet prisen.
Mailchimp har gjort det godt for både os selv i 1437.dk og for vores kunder. Selve programmet er ikke blevet dårligere – nej, tværtimod, for selv om det ikke ligefrem er revolutioner, er der skam kommet nye features til.
Men programmet er blevet dyrere for at få de faciliteter, man skal bruge.
I starten af året besluttede vi derfor at undersøge, om der var andre programmer, der var mere med på beatet, og vi testede en bred vifte af dem. Resultatet blev, at Mailchimp blev overhalet big time af især én konkurrent: ActiveCampaign. Går du med de samme overvejelser, kan du læse om fordelene ved at skifte til ActiveCampaign:
Design og opbygning
Mailchimp har nogle fine skabeloner, men man skal desværre op i de større pakker for at få adgang til dem alle (eller bruge den mere nørdede custom-opsætning). Her giver ActiveCampaign meget større frihed til at opbygge nyhedsbrevet i det design, man ønsker. Der er i øvrigt også mulighed for at skjule indhold på fx mobiltelefoner for overskuelighedens skyld.
Omfattende integration
Næsten lige meget, hvilke systemer du bruger i dag, kan de udveksle data med ActiveCampaign via deres integrationer, som de også kalder apps.
Se bare activecampaign.com/apps/ – det betyder, at kunderne i din Shopify, Prestashop, Woocommerce m.fl. og brugerne i din CRM fra Pipedrive, Salesforce, Asana m.fl. alle kan tale sammen.
Personificeret indhold
Man kan opsætte regler i nyhedsbrevet, hvor personer, der klikker på specifikke links, bliver tagget med individuelle tags. En webshop, der sælger tøj til begge køn, kan fx tilføje tags til "herretøj", "dametøj", "drengetøj" eller "pigetøj" afhængigt af, hvad der blev klikket på, så den næste kampagne med et modeshow for kvinder kun bliver udsendt til personer, der implicit har vist interesse for dametøj. Alternativt kan det også bare være et personligt afsnit, da man også kan bruge tagging på individuelle afsnit. Og relevante mails mindsker afmeldingsraten.
Løft din åbningsrate
Efter kampagnen er sendt ud, kan du se, hvor mange der har åbnet mailen. Er der stadig uåbnede mails, kan du efter et par dage lave udsendelsen igen, for det kan jo være, at tidspunktet ikke var optimalt. Vi anbefaler også at ændre overskriften, for måske vil dem, der ikke åbnede i første omgang, finde andre budskaber fra din kampagnemail mere interessante.
When you subscribe to the blog, we will send you an e-mail when there are new updates on the site so you wouldn't miss them.